Harsprånget

Efter en vecka med över 25 mil löpning var det dags att få lite fart i kroppen och tävla. Åkte tillsammans med Viktoria till Kristinehamn igår för att springa Harsprånget. Där jag gjorde debut i loppet och Viktoria sitt första lopp någonsin. 6 knixiga km på gatorna i Kristinehamn väntade.

Loppet gick okej och kunde springa på som jag ville hela tiden utan att behöva förta mig. Fick en lucka ganska direkt och kunde sedan göra mitt eget lopp. Tiden blev 19:53. Var drygt 1 minut före nästa löpare i mål och var såklart helt säker på att jag vunnit. Men med de konstigaste reglerna som jag har varit med om vann jag inte loppet. Göta hade anmält ett lag, så jag fick ingen tid i själva loppet, utan bara i lagtävlingen. För egen del kvittar det väl egentligen, men tycker synd om 13-åriga supertalangen Lova Perman som var första tjej i mål och sprang för Göta 2. Hon fick ingenting för sitt kanon lopp. Hon får trösta sig med att hon kommer vinna så himla mycket i framtiden.

Viktoria då? Direkt efter målgång (innan 2:an kommit i mål) sprang jag bort för att möta henne. Mötte henne och vi kunde springa de knappt 2 sista km tillsammans. Hon gjorde att riktigt bra lopp och var riktigt nöjd.

Nästa lopp blir Säffle stadslopp 10 km redan imorgon. Då får jag förmodligen springa snabbare om jag ska vinna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0