Bra Blodomlopp

Tog och sprang blodomloppet 10 km på hemmaplan nu i Torsdags. Hade på förhand inga större förhoppningar då jag är inne i en hård vecka samt tränade 2 timmar på förmiddagen.

Starten gick och motståndet var stenhårt då det var med 3 Etiopier med. En sprang dock 5 km, men var avhängd innan det ändå. Efter knappt 2 km fick även Niklas Wassberg släppa och det var jag mot Etiopien. Farten var hög, men kändes ändå väldigt bra. Släppte dock den främsta av dom efter drygt 4 km, fick försöka rikta in mig på andra platsen istället, även om det blev en lite lucka där med. Fick dock kontakt igen med 2 km kvar. Kortvarigt innan det blev några meter igen. Fick nöja mig med en 3:e plats på tiden 31:12. Ettan hade 30:40 och tvåan 31:04.

Väldigt nöjd med loppet efter förutsättningarna. Ingen distans jag tränar för, samt tränat hårt i veckan. Tidsmässigt var det oxå bra, även om banan var ca 300 meter kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0