Besök i Torsby

Igår (5/4) åkte jag hem till Persby för att tillbringa påsken och tog vägen om Torsby hem. Passade på att svänga in hos Lasses hälsokost och hämta ett par nya tävlingsskor, Saucony A5. Riktigt sköna! Har dock inte sprungit i dom än, men tänkte köra första passet i dom imorn ( 8 gånger 1000 meter).

När jag ändå var på gamla hemmaplanen Torsby passade jag på att köra ett intervallpass. Det blev det nu mera klassiska passet "Norsken", dvs 4 gånger 4 minuter med 3 minuter distans vila. Körde passet med den duktiga skidåkaren Erik Simberg, som även är en gammal skolkamrat från tiden på stjerneskolan.

Intervallerna körde vi på en lätt kuperad slinga på ca 800 meter med olika underlag. Eller lätt och lätt, det är inga jätte backar med det är princip aldrig helt flackt heller. Första intervallen starta vi princip på banan lägsta punkt och fick då den långa backen 2 gånger, ändå blev km-farten 3 blankt. Så väldigt högt tempo. Sen tappa jag inte överdrivet mycket, även om det inte gick att hålla den farten hela passet.  

Min Intervall fart (km-fart): 1:a      2:a      3:e        4:e   
                                                3.00    3.06    3.03      3.06

Snitt (igår 5/4): 3.04
Snitt (13/3 asfalt): 3.04
Snitt (28/2 asfalt): 3.10

Känns väldigt bra att jag orkar hålla i princip samma tempo i lätt terräng som jag håller på flack asfalt. Lovar gott inför terräng-SM. Kul att vara tillbaka i Torsby, även om det bara blev en kortare stund där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0