Sista backpasset på ett tag

Efter att ha kört backintervaller varje Torsdag sedan sista veckan i Februari var det sista backpasset på ett tag. Efter Terräng-SM kommer fokuset ligga mer på banlöpningen, även om det absolut kan bli ett och annat backpass då också.

Benen känns väldigt bra nu och jag känner att jag återhämtar mig snabbt. Så var väldigt optimistisk inför dagens backpass. Fick sällskap av Benjamin, Per och Janne. Som vanligt var det 12 gånger backen som gällde, det var den lite kortare varianten på Våxnässpåret (ca 280 meter). Vet ganska exakt vilket tempo jag ska hålla, så försöker hitta det direkt.

Intervall:           1       2       3       4       5       6       7       8        9     10     11     12
Dagens tider:
53.9, 57.2, 54.1, 53.7, 53.5, 52.6, 52.7, 53.1, 53.2, 53.7, 53.2, 54.3

Snitt Idag: 53.77 sekunder
Snitt 29/3: 54.14 sekunder
Snitt 15/3: 54.75 sekunder
Snitt 1/3: 56.95 sekunder

Efter andra intervallen kom jag in i tempot bra. Vet inte riktigt vad jag gjorde på andra intervallen, slarv! Annars disponerade jag krafterna perfekt, ett jämnt och högt tempo och skulle inte orkat hålla tempot en intervall till. Riktig syra på dom två sista. Men känslan var bra och skönt att benen känns så här bra, när det bara är en dryg vecka kvar till Terräng-SM. Snabbaste snittet var det dessutom på den här backen.

Närmast väntar Korta Terräng-DM i Forshaga på Söndag. Har ett Guld att försvara från den tävlingen, dock var det en annan bana ifjol, för övrigt var det jag som gjorde banan då. Hoppas och räknar med hårt motstånd. Då det blir ett genrepet för Terräng-SM nästa helg.

Kommentarer
Postat av: Alexander

Som jag ser har du en del erfarenhet om backintervaller. Jag skrev själv ett inlägg om backintervaller igår på min blogg efter en ganska obehaglig känsla efteråt. Skulle vara intressant att se om du har några funderingar på min upplevelse. Kika gärna in och lämna en kommentar.



Följer din blogg slaviskt och den tackar jag för :-)

2012-04-20 @ 15:58:48
URL: http://alexandermalmstrom.wordpress.com/
Postat av: André

Mycket bra blogg du har Alexander.

Kul läsning!

2012-04-20 @ 20:34:48
Postat av: Alexander

Tack...



Det är kul att man kan bidra lite :-)

2012-04-21 @ 16:45:31
URL: http://alexandermalmstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0