Träning Vecka 14 Hårdvecka Terrängsäsong

Måndag 2/4:
FM: Morgonjogg 10.2km
EM: Distans 12.5km
Kommentar: Skulle bara kört ett pass och det skulle vara lite längre. Men efter lite strul blev det så här.

Tisdag 3/4:
FM: Morgonjogg 10km
EM: Backintervaller 10 gånger 480-550 meter. Vila: jogg ner. Totalt: 17.5km
Kommentar: Sannabacken i Våxnässkogen, båda hållen. (Se separat inlägg)

Onsdag 4/4:

FM: Morgonjogg 10.3km
EM: Distans, Spänst, Cirkelstyrka (3gr 12 stationer,26sekunder), nerjogg. Totalt: 14.2km

Torsdag 5/4:
FM: Morgonjogg 10.2km
EM: Intervaller "Norsken" dvs 4 gånger 4min P:3min i distans fart Totalt: 14.4km
Kommentar: I Lätt terräng i Torsby. Snitt tempo: 3.04 (Se separat inlägg)

Fredag 6/4:
FM: Distans 16.1km
EM: Bålstyrka

Lördag 7/4:
FM: Intervaller 8 gånger 1000meter P:90 sek gå/jogg Totalt: 16.5km
Kommentar: Flack asfalt Snitt:3.08 (Se separat inlägg)
EM: Distans 10km

Söndag 8/4:

FM: Långpass 28.2km
Kommentar: Kuperat, tempo 4.39/km
EM: Bålstyrka

Totalmängd veckan: 170 km
Veckokommentar:
Sista riktigt hårda veckan innan Terräng-SM. Mängd mässigt så är 170km det mesta jag sprungit sedan Januari (Sprang 185km när jag var på Kanarieöarna). Men det är viktigt att inte stirra sig blind på mängden, utan det viktiga att man har bra ben på intervallpassen och det tycker jag absolut att jag har haft. Riktigt nöjd med 1000-ingarna på Lördag, även intervallerna på Torsdag kändes väldigt bra. Söndagens långpass kändes också väldigt lätt. Kan vara riktigt segt att springa dom där två timmarna på Söndag, men nu var det bara trevligt. De närmaste veckorna kommer jag lätta på träningen inför Terräng-SM och hoppas att formtoppen kommer då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0