Inför Karlstad GP

Idag blir det att tävla på hemma plan. Nämligen 3000 meter på Karlstad GP. Ett lopp som jag verkligen ser fram emot. Kommer att få springa i C heatet. Riktig tuff konkurrans för att vara ett C heat, många löpare som kan göra ner mot 8.45 och till och med under. Men min form känns bra och satsar verkligen att hänga med och vara stark på slutet. Jag har märkt att jag springer mycket bättre och mer avslappnat när jag har ryggar att gå på och det kommer jag absolut att ha idag.
 
Målet med Karlstad GP: Perset ligger på 8.58, men räknar med ett plocka en del sekunder på det. Målet blir att springa under 8.50. Det skulle alltså betyda ett ordentligt pers. Om benen känns bra idag är det väldigt realistiskt att det ska gå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0