Inför Setsail trailrunning

Imorgon bär det av mot Arvika för att springa ett 11 kilometer långt terränglopp. Vet väldigt lite om banan, men det lilla jag har hört ska det vara en tuff bana med en ordentlig stigning direkt. Högst uppe på toppen väntar ett spurtpris på 500kr. Väldigt tveksamt om jag kommer gå för det, men får se hur loppet utvecklar sig. Annars är det väldigt bra prispengar för att komma på pallen, (1:a 2500, 2:a 1000, 3:a 500) men det är absolut inte därför jag springer loppet. Det har blivit många lopp runt 3-5 kilometer, så vill gärna ha ett lite längre lopp innan Karlstad Stadslopp nästa helg.

Räknar med tufft motstånd. L-O Gävert springer på hemma plan och kan säkert skogarna utan och innan. Även Anders Blomgren brukar vara riktigt vass i terrängen. Dock får nog skidåkaren Bill Impola ha favorit trycket på sig, då han är riktigt bra i terrängen. Har bara bläddrat igenom startlistan som snabbast, så det finns säkert några riktigt vassa löpare som jag har bommat.

Mål med Setsail trailrunning: Det här loppet blir förmodligen en riktigt bra genomkörare för stadsloppet nästa helg. Tiden är absolut omöjlig att tippa när man inte vet banan och distansen är väldigt udda. Tänker inte heller sätta upp någon placering då känslan är det viktigaste. Även om jag kommer att gå för vinst.


Kommentarer
Postat av: Tomas Björn

Banan är nu slutsnitslad och målfållorna uppsatta! Vi hoppas på en bra uppslutning och en härlig dag imorgon! Välkommen till Set Sail Trailrunning!



Med vänlig hälsning,

Tomas Björn, Set Sail IF

2012-06-08 @ 23:40:46
URL: http://www.setsailif.se
Postat av: Tomas Björn

Grattis till vinsten!

2012-06-09 @ 19:08:58
URL: http://www.setsailif.se
Postat av: André

Tack så mycket! Riktigt bra och roligt lopp. Kommer gärna tillbaka nästa år!

2012-06-09 @ 20:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0