Träning vecka 23 tävlingssäsong

Måndag 4/6:
Vila

Tisdag 5/6:
FM: Distans 10.4 km
EM: Intervaller 4gr 4min P=3min jogg Totalt: 14.7 km
Kommentar: I skogen på grusvägar, KM-fart: 3.04, 3.09, 3.07, 3.03

Onsdag 6/6:
FM: Distans 16 km
EM: Bålstyrka

Torsdag 7/6:
Tävling, 
Löparnas kväll 3000 meter Totalt: 11.8 km
Kommentar: Vinst, tid 9.03 (Se separat inlägg)

Fredag 8/6:
Distans 13 km

Lördag 9/6:
FM: Tävling, Setsail trailrunning 11km Totalt:17.2 km
Kommentar: Vinst (tid 48.10), riktigt tufft lopp (Se separat inlägg)
EM: Cykel 40 min + 1 km jogg
Kommentar: Försök till att få bort lite slagproduker ur benen

Söndag 10/6:
FM: Långpass 20.3 km
Kommentar: Tempo 4.37/km, riktigt seg träningsvärk
EM: Bålstyrka

Veckomängd: 104 km
Veckosummering:
Efter att tävlat mycket blev det en behövlig vilodag på Måndag. Sen har det blivit mer fokus på Karlstad stadslopp som går till Lördagen. Benen har känns helt okej, men inte mer. Tanken är att benen ska bli lite piggare när jag kör lite mindre mängd. Dock är det tvärt om just nu. Har extrem träningsvärk i framsida lår och vaderna efter Lördagens lopp. Musklerna måste ha varit väldigt ovana med att springa i sådan terräng, även om jag aldrig var riktigt trött under loppet känns det betydligt mer nu, två dagar efter. L-O Gävert varnade mig för det, men lyssnade jag? NÄ! Hoppas att benen ska vara piggare imorgon och det är många dagar kvar tills Karlstad stadslopp, det är då det gäller att ha pigga ben.
Trackback
RSS 2.0