3 Gånger 10 minuter, andra gången

För två veckor sedan var det första gången jag körde passet 3 gånger 10 minuter. Igår var det dax igen! Var väldigt nöjd med passet för två veckor sedan och visste att det skulle bli svårt att springa lika jämt och snabbt nu oxå. Sprang precis samma sträcka och vädret/tempen var ungefär lika, väldigt bra löparförhållande med 10 plus och princip vindstilla. Tanken var att hålla 3.15 tempo. 

Köttade på första intervallen väldigt hårt och den slutade med 3.09 tempo. Ordentligt trött efter den men det var bara att kämpa på och på andra intervallen blev tempot 3.14, lite långsammare men fortfarande att riktigt bra tempo, men syran och tröttheten började komma ordentligt nu. De tre minuterna vila kändes väldigt kort just då. Fick riktigt kämpa för att hålla tempot på hela sista intervallen men det gick 3.13 tempo, med hjälp av Janne som ivrigt hejade på när jag var som tröttast. Väldigt nöjd med passet att jag orkade alla tre intervallerna trots den hårda öppningen.


3 Gånger 10 min
Datum      Intervall 1          Intervall 2          Intervall 3             Snitt
              Tempo/längd     Tempo/längd      Tempo/längd      Tempo/längd
6/3         3.13/3.11km        3.15/3.08km        3.13/3.11km        3.14/3.10km
20/3       3.09/3.18km        3.14/3.09km        3.13/3.11km        3.12/3.13km

Väldigt jämt tempo på intervallerna de båda gångerna. Det som skiljer dem åt är att första intervallen gick lite fortare den senaste gången. Så nöjd att jag orka hålla ihop tempot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0