Första banpasset på Tingvalla för säsongen

För första gången på länge stog det banintervaller på programmet, närmare bestämt 10 gånger 400 meter med 45 sekunder vila. Det var riktigt härligt väder, soligt och varmt. Lite blåsigt annars var det optimalt. Har mattat mycket fart runt 3.10 tempo, så det var lite ovant att trycka på så fort som det krävs för 400-ingar. Tanken var att springa på cirka 67 sekunder per varv. Orkade inte riktigt hålla tempot mellan 5-8 där någonstans, men får vara nöjd med passet. Bra att köra lite fart i alla fall.



Mina tider på 400-ingarna: 68.8, 66.9, 67.0, 66.2, 68.2, 68.8, 69.5, 69.1, 67.8, 65.5 sekunder
Snitt: 67.8 sekunder

Lite ojämna tider, men med tanke på att det var första banpasset på länge får jag vara nöjd. Har samma pass om tre veckor, så då gäller det att klå snittiden 67.8. Annars kommer det inte bli något mer banpass innan Terräng-SM.

För övrigt var det första gången jag sprang i mina nya skor saucony triumph 9. Dom har sänkt sulan 4 mm och det känns faktiskt, riktigt nöjd med dom hittills. Dom fick dock bara värma upp och jogga ner. På intervallerna var det Snabbskorna som gällde, A4:orna.


Saucony triumph 9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0