Nytt intervallpass

Alltid kul med nya intervallpass, även om man vet att de man kör är väldigt bra. Igår 6 Mars blev det premiär för det nya intervallpasset 3gånger 10 minuter, vila 3 minuter. Fick order av coach Stenbäck att jag skulle ligga i 3.15 tempo. Trodde inte riktigt att det skulle gå, men det var bara att snöra på sig snabbskorna och satsa på att det tempot skulle hålla i alla tre intervallerna. Började vid netto och sprang bort mot Skåre. Första intervallen klara jag tempot klart 3.13, men det känndes som det skulle bli ett tufft pass. Orkade hålla i andra bra oxå 3.15, precis som det skulle vara. Fick lite smått ångest inför sista 10 minutrarna, kändes som det kunde bli pannkaka, men sista intervallen kändes förvånansvärt bra, den kändes absolut inte tyngre än de andra och tempot blev 3.13. Skulle absolut kunnat gjort en spurt på slutet oxå, men valde att hålla mig kall och springa in i det planerande tempot. För övrigt var det första gången på väldigt länge som min kära vapendragare Benjamin var med och körde. Han gjorde en väldigt stabil och bra insatts. Så det kan bli en rolig vår!

Sammanfattningsvis: Ett väldigt bra intervallpass som jag ser fram emot att köra igen. Det blir ett bra tempo samtidigt som det blir en hel del mängd. Han ungefär 3.1 km på en intervall och den totala mängden blev ungefär 16-17 km.


Mina Snabbskor Saucony A4, som gjorde att väldigt bra jobb igår!


Mina andra älskade snabbskor Saucony Kilkenny
Fick dock vila igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0