Tusingar på golfbana

Körde 8 gånger 1000 meter på Sommaros golfbana i förmiddags. Blåsigt och väldigt blöt, så det var extremt tung löpt idag. Valde att köra tusingarna på gräs för jag vill förbereda mig så mycket som möjligt för terräng-SM, som kommer att gå på gräs. Mätte ut en bana på tusen meter och sen var det bara att snöra på sig snabbskorna och köra, körde de två sista i spikskorna (riktigt stressigt att byta skor på vilan (90sek)). Tiderna på tusingarna blev: 3.12, 3.15, 3.13, 3.18, 3.19, 3.18, 3.19, 3.17. Snitt: 3.16. Inga imponerande tider, men på tanke på hur blöt och tungt det var är jag nöjd att jag orka hålla ihop passet så pass bra. Ska försöka få till några mer gräspass innan terräng-SM den 28-29 April.

Annars har det känts riktigt bra den här veckan, med tisdagens och torsdagens intervallpass i spets, men mer om det i veckosummeringen imorn. Nu blir det att ta det lugnt och se på skidåkning innan eftermiddagens träningspass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0