Banintervaller 6 gånger 1000m

Efter några riktigt trevliga dagar i Torsby var det dags för det klart tuffaste passet. 6 gånger 1000 meter på bana med 3 minuters vila. Lång vila = hög fart. Vi stack iväg ett gäng på förmiddagen och skulle köra det här passet, men när vi kom till Björnevi så var det fullt med fotbollsspelare där. Tydligen var det klassfotboll där hela förmiddagen. Det var bara att gilla läget och ta och köra 10 km distans istället och komma tillbaka på eftermiddagen.

När väl det blev eftermiddag var det bara att köra igång. Vi körde lite ovanliga styrke övningar dagen innan så man var lite stel, men annars kändes benen väldigt bra. Målet var att ligga alla intervallerna under 3 minuter. Har inte kört exakt det här passat förut, så visste inte om det var för tufft eller inte. Det var lite blåsigt, men annars var det riktigt fina förhållanden.

Mina Tider:
2.56, 2.55, 2.57, 2.58, 2.56, 2.51
Snitt: 2.56

Riktigt nöjd med passet och tiderna. Benen känns riktigt bra nu och det känns som jag har tagit ett steg som banlöpare. Riktigt nöjd med mina nya spikskor också, adidas adizero cadence. Dom rekomenderar jag verkligen. Hoppas på en riktigt rolig sommar. Första bantävlingen blir nog också på Björnevi, Boregalan 3000 meter den 2 Juni. Vi träffade även den gamle stor löparen Lars-Erik Nilsson efter intervallerna och han tog med oss på en ordentlig nerjogg (6km) i skogen, och det var mycket trevligt.

Nu väntar ett kortare långpass (21-22km) imorn morgon, innan det bär av mot Karlstad igen. Har haft en riktig trevlig helg och är väldigt glad att jag hängde med på det här träningslägret.


Adidas adizero cadence, mina nya favoriter!

Kommentarer
Postat av: Benjamin

Bra kört!

2012-05-20 @ 10:49:14
Postat av: André

Tack Benjamin! Är nöjd =)

2012-05-20 @ 22:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0