Bra intervallpass eller?

Körde att nytt intervallpass idag. Alltid kul med nya intervaller, men det svåra är att veta hur bra intervallerna gick när man inte har något att jämnföra med. Svårt att se något på tiderna så man får gå mer på känsla. Körde 6 gånger 600 meter med 2 minuter vila, efter det 5 minuter vila och avsluta med ett 1000 meters lopp. Kändes som mycket vila på så korta intervaller, så det var hög fart som gällde. Det här är absolut ett pass man skulle köra på bana, men är hemma i Persby över helgen och har inte tillgång till någon bana i närheten, så körde på flack asfalt med A5:orna.

Räknade lite på vad man skulle kunna ligga på för fart på intervallerna, men kom inte fram till något vetigt. Önskade att jag hade en bana och en Janne som säger precis vad jag ska ligga på för varvtider. Satsade på att ligga på typ 1.40-42 per intervall (1.41=tempo 2.48 per kilometer).

Mina tider:
600-ingarna: 1.36.9, 1.37.2, 1.38.8, 1.36.5, 1.42.3, 1.41.0
1000-ingen: 2.55

Tyckte det var lite blåsigt när jag sprang hemifrån, så körde alla utan femte intervallen i medvind, syns lite på tiderna. Följden av att jag sprang nästan alla intervallerna åt ett håll blev att det blev en ordentlig nerjogg, men det gör inget. Passet då. Är nöjd med känslan och tycker det är ganska bra tider. Körde enligt GPSen och det är inte helt hundra att det stämmer på hundradelen, även om klockan stämmer väldigt bra så länge det är rakt och det var det idag. Orkade inte riktigt sista 600-ingen (räknar inte med den i motvinden, för den är svår att jämnföra med de andra och den var riktig tuff) annars är jag väldigt nöjd med dom. Sen var det vila 5 minuter och köra en tusing. Syran hinner släppa på dom minutrarna men kommer tillbaka väldigt snabbt. Hade hoppats på någon liten sekund snabbare, men ändå helt okej.

Ska bli kul att köra det här passat igen och då på bana. Så får vi se om det här var ett bra eller mindre bra pass. Ser redan fram till nästa hårda intervallpass som är på tisdag. Då blir det också ett nytt intervallpass på bana. Nämligen en stege: 1000-800-600-400-200 meter, ska också gå i väldigt hög fart. Skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0