Inför DM 5000 meter

Ikväll blir det en tur till kil och sannerudsvallen för att springa DM 5000 meter. Ska bli riktigt kul att springa årets första 5000 meters lopp som även är årets första banloppet. Trots att det är DM kommer jag enbart gå för en bra tid. Räknar inte heller med något mördande motstånd, men jag kan ha fel. Har även "anlitat" L-O Gävert som hare, så hoppas på en riktigt bra tid. Perset ska flyga all världens väg är det meningen. Dock kan allting hända på den luriga distansen 5000 meter. Håret har för övrigt åkt av idag som en symbol för att säsongen och allvaret börjar!

Mål med DM: Som jag nämnde tidigare är det en bra tid jag är ute efter, även om jag skulle bli väldigt besviken om jag inte korsar mållinjen först. Meningen är att L-O kommer börja med att dra 74-75 varv och förhoppningsvis dra 3000 meter, då lutar det mot en sluttid på 15.30. Det kanske blir väl tufft då perset är 16.01, men tanken är att ha några sekunder att gå på när jag kommer mot de två sista kritiska kilometrarna. Siktar på en sluttid ner mot 15.40 och det ska absolut inte vara någon omöjlighet om benen svarar som jag vill.


Här kommer det förhoppningsvis springas snabbt ikväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0