Sega trötta ben och intervaller = dålig kombination

Har haft en riktigt seg dag idag. Milloppet från igår satte sig riktigt i benen, riktigt sleten i högra baksidan. Även om benen kändes som trästockar ville jag följa träningsprogrammet, så det blev en riktigt jobbig dag, speciellt en hektiskt morgon.

Min Morgon:

02:45 Kommer till karlstad från Stockholm
03:00 Hemma i lägenheten och lägger mig
06:00 Dags att gå upp
06:15 Morgonjogg 10.5 km, de första kilometrarna var riktigt hemska
07:30 Frukost
08:30 Gruppredovisning på universitetet
10:00 Hemma igen

Fick som ni ser bara tre timmar sömn, så jag var extremt trött när jag kom hem. Är van med nio timmar sömn annars. Sov mellan 10 till 2 när jag kom hem. Vakna och tog och gjorde lite mat (Potatis och lax). Sen la jag mig och sov lite till.

Sen var det dags för banintervaller på kvällen. Var fortfarande riktigt trött i benen så visste inte hur det skulle gå. Skulle köra det klassiska passet 10 gånger 400 meter. Kände redan på första intervallen att det här är ingen idée att köra, låg några sekunder långsammare är vanligt men det kändes ändå inte alls bra. Körde bara 6 intervaller sen fick det räcka. Visst jag skulle kunna springa alla på 70 sekunder om jag ville, men som det kändes så gjorde det här mer skada än nytta, så tror att jag gjorde rätt beslut som inte körde alla. Förmodligen skulle jag inte kört intervaller alls, men ville gärna få in ett banpass den här veckan. Var bästa alternativet att köra idag när jag tävlar både Onsdag och Lördag. Dagens lärdom blir att det är lite för tufft att köra 400-intervaller dagen efter att man har maxat en mil. Hoppas på lite bättre ben på Säffle Stadslopp på Lördag!


Mina ben idag eller trästockar? Det är frågan!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0