Träning Vecka 19 Medelvecka Mellansäsong

Måndag 7/5:
Hemresa Portugal och Vila

Tisdag 8/5:
FM:
Morgonjogg 10.5 km
EM:
Intervaller 10 gånger 400 meter P=45 sekunder Totalt: 12.6 km
Kommentar: Snitt 66.3 sek (Se separat inlägg)

Onsdag 9/5:
FM:
Morgonjogg 6 km
Kommentar: Kom på precis när jag skulle börja springa att jag skulle vila förmiddagen, så det blev en liten runda.
EM: Distans, spänst, cirkelstyrka (3 gånger 12 stationer), nerjogg Totalt: 13.3 km

Torsdag 10/5:
FM:
Intervaller 8 gånger 1000 meter terräng Totalt: 16.6 km
Kommentar: Väldigt konstigt intervallpass. Efter uppvärmningen märkte jag att jag hade glömt sulerna i A5:orna, tänkte jag kör i de vanliga löparskorna då. Men blev så sur under intervallpasset för att det gick så j-a segt. Sprang hem (3.50 tempo) efter tredje intervallen och sätte på mig A4:orna. Fick lite bättre fart då iaf.
Mina tider: 3.17, 3.22, 3.24, 3.18, 3.16, 3.18, 3.12, 3.14.
Körde i Mariebergsskogen först och sedan i Jakobergspåret vidare till golfbanan. Så ingen mördande hård terräng.
EM: Distans 10 km
Kommentar: Kort vila mellen passen då jag var funktionär på Vårruset på eftermiddagen.

Fredag 11/5:
FM:
Distans 15.2 km
EM:
Bålstyrka

Lördag 12/5:
FM:
Morgonjogg 10.2 km
EM:
Intervaller 6 gånger 600 meter P=2min, sen P=5min och 1000 meter. Totalt: 15 km
Kommentar: Bra pass (Se separat inlägg)

Söndag 13/5:
FM:
Långpass 22.3 km
Kommentar: tempo:4.31, på gränsen till kort för att kallas långpass, men kommer nog inte köra så mycket längre nu under tävlingssäsongen.
EM: Bålstyrka

Veckomängd: 132 km
Veckosummering:
En väldigt ojämn vecka. Väldigt pigga ben på Tisdag och Lördags intervallerna, men på Torsdag var det desto segare ben. Börjar köra lite mer syraintervaller nu och det är ett betydligt större fokus att prestera på dom än att jaga kilometer. Kommer att bli 2 banpass i Veckan nu, riktigt roligt. Har fått mina nya spikskor idag, så imorn är det full fart på banintervallerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0