Träningsläger i Torsby

För någon vecka sedan var jag på träningsläger i Portugal. Nu blir det ett helt annat läger, nämligen i Torsby. Åkte med den yngre löpargruppen hit och vi kommer bo här Torsdag-Söndag. Vi bor på Vandrarhem på Valberget. Det finns alla förutsättningar här för löpning. Det finns tuffa spår, fina grusvägar, snabba asfaltssträckor, långa backar och friidrottsbana. Så ser fram emot ett lyckat miniläger.

Vi kom hit igår vid 13-tiden. Så det fanns tid att köra ett distanspass innan vi åkte. Det blev även ett hårdare intervallpass på eftermiddagen. Jag tog med mig de unga duktiga löparna Anton och Hampus och körde 4 gånger 8 minuter på grusvägar. Hade för mig att det var en ganska lätt slinga, men där kom jag ihåg helt fel. Det blev många långa backar på intervallerna. 

Mitt Kilometers tempo på intervallerna (snitt):
3.13, 3.15, 3.17, 3.18
Snitt: 3.15-16

Ett riktigt tufft pass blev det. Första kändes dock riktigt lätt, men sen på slutet på andra var det några riktigt tuffa backar och jag blev ordentligt trött. Det var det helt klart tuffaste delen av passet och det var då jag var som tröttast. Sen på tredje och fjärde kändes det helt okej igen, men såklart väldigt jobbigt.

Idag väntar en del distans och lite styrka. Har även lovat löpargruppen att vi ska ta en tur upp på "Snoppåsen", som är ett måste när man är i Torsby. För den som inte vet vad det är så är det en del på milbanan som heter så och jag har absolut ingen aning om farför den har fått det namnet =)

Träningsmässigt blir ser jag mest fram emot Lördagens intervallpass, 6 gånger 1000 meter på Björnevi. Lite av ett favorit pass.


Här kommer vi tillbringa långhelgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0