Träning vecka 47 Grundträning Medel

Måndag 19 November:
FM: Morgonjogg 10.4 km
EM: Distans med fartökning 8.6 km
Kommentar: Fick ordentligt ont i högra låret och fick avbryta och gå hem
 
Tisdag 20 November:
FM: Cykel 50 min
EM: Intervaller 3 gr 5 gr 2 min Vila: jogg 45 sek och sp: jogg 2 min Totalt: 18.3 km + löpskolning
Kommentar: Cykelbana, Snittfart: 3.23 per km, lite ont i låret efter
 
Onsdag 21 November:
FM: Cykel 60 min
EM: Cykel 90 min med intervaller 10 gr 5 min, Vila: 1 min lugnt
 
Torsdag 22 November:
FM: Cykel 60 min
EM: Cykel 90 min med intervaller 15 gr 3 min, Vila: 1 min bålstyrka
 
Fredag 23 November:
FM: Morgonjogg 10.6 km
EM: Distans 16 km
 
Lördag 24 November:
FM: Intervaller 9 gr 6 min Vila: 60 sek lätt jogg  Totalt: 22.8 km
Kommentar: Snittfart 3.28, lugn sista intervall (3.50). Kändes tugnt, men inte ont.
EM: Distans 11 km 
 
Söndag 25 November:
FM: Distans 27 km
EM: Cykel 30 min + Bålstyrka
 
Veckomängd: 125 km + 6.20 tim cykel
Veckosummering:
Efter en tung och frustrerande start på veckan kom jag igång. Ska jag vara ärlig så var jag väldigt rädd i måndags, då det inte kändes bra alls. Sen har det varit lite små irriterat och har känt av det lite. Absolut inte ont men jag har känt av var jag hade ont och det satt kvar i huvudet. Så det kändes väldigt bra att jag kunde springa 27 km idag och kände inte av låret det minsta. Kändes riktigt bra idag på långpasset. Kan kanske bero på att jag inte har sprungit så mycket den här veckan och löpmusklerna har fått chans att vila lite. Bra med lite cykel också, händer inte ofta. Nästa vecka ska bli en tuff vecka som avslutas med ett testlopp på 3000 meter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0