Grundträning!

Har avslutat en säsong nu som jag i stora delar är väldigt nöjd över. Nu har jag vilat i två veckor, så nu börjar det roliga igen! Nu börjar grundträningen lite smått. September månad kommer inte vara överdrivet hård, men det kommer att bli mycket mer mängd än jag har kört under tävlingssäsongen. Gäller att vänja kroppen lite i början. I Oktober kommer jag vara i fullt slag och veckor över 17 mil kommer att vara mycket vanliga.
 
Nytt för den här säsongen är att jag inte har Jan Stenbäck som tränare längre. Janne har betytt väldigt mycket för mig som löpare. Ny tränare för i år blir Henrik Örnstedt. När jag började springa var Henrik den stora förebilden och hoppades att en dag kunna bli lika duktig som han. Så det känns väldigt inspererande att just han ska hjälpa mig mot det "gamla" målet. Idag är väl målet med löpningen högre uppsatt, men visst kan det vara ett bra delmål att bli så bra. Har stor förhoppning att det här samarbetet ska bli väldigt lyckat och utveckla mig som löpare ytterligare.
 
Jag har fått ett träningsprogram på 11 veckor som börjar nästa vecka. Egentligen inga konstigheter, utan det blir mycket löpning. För att bli en riktigt bra löpare måste man springa mycket. Samtidigt är det många andra faktorer som spelar in för att lyckas och det ska vi också jobba på.
 
En annan nyhet för den här grundträningen är att Lubov Labanova ska hjälpa oss med teknik och spänst med mera. Lubov är en rysk före detta medeldistanslöperska. En riktigt duktig sådan dessutom. Tror att det kommer att bli ett viktigt inslag i hösten/vinterns träning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0