Träning vecka 1 Grundträning Lätt (Skada)

Måndag 31 December:
Vila
 
Tisdag 1 Januari:
FM: Cykel 40 min + Bålstyrka
EM: Backintervaller 10 gr ca 2 minuter  Vila: jogg ner Totalt: 13 km
Kommentar: Slalombacke
 
Onsdag 2 Januari:
Distans 17.4 km + Bålstyrka
 
Torsdag 3 Januari:
FM: Morgonjogg 8 km
EM: Banintervaller 11 gr 200 meter med längre upp- och nerjogg + Löpskolning Totalt: 13 km
Kommentar: Snitt ca 29-30 sek. Nu blev låret riktigt dåligt...
 
Fredag 4 Januari:
Vila
 
Lördag 5 Januari:
FM: Cykel 60 min
EM: Cykel 70 min 
 
Söndag 6 Januari:
FM: Cykel 60 min
EM: Cykel 80 min
 
Veckomängd: 51 km + 5.10 tim cykel
Veckosummering: Planen var att det skulle bli en återhämtningsvecka efter en tids hård träning. Nu blev det så att låret också sa till att jag skulle vila. Fick hålla mig bort från löpningen några dagar. Tyvärr fick jag inte önskad effekt och låret är fortfarande dåligt. Kanske fick det slitta mer av cyklingen än vad jag trodde. Kommer att bli en till lugn vecka med mycket alternativ träning och minimal belastning på låret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0